Google wprowadza obowiązek podawania przez deweloperów swojego fizycznego adresu przy publikowaniu aplikacji w sklepie Google Play. Ma to poprawić bezpieczeństwo użytkowników, ale już teraz wiemy, że ten pomysł nie spodobał się niezależnym twórcom aplikacji.
Chodzi o to, że wielu z deweloperów, którzy tworzą swoje aplikacje lub gry na Androida, są całkowicie niezależni i pracują na własny rachunek. Większość z nich tworzy w domu, co oznacza, że według nowych przepisów Google będą musieli podać swój adres domowy do publicznej wiadomości. W przypadku dużych firm nie stanowi to żadnego problemu, bo mają one własne biura, a informacje o ich adresie są często publikowane chociażby na ich stronach internetowych.
Deweloperzy mają czas do 30 września, by uzupełnić tę informację na profilu firmy w sklepie Google Play. Obowiązek taki mają te przedsiębiorstwa, które oferują aplikacje płatne lub darmowe, ale zawierające mikropłatności. Jeśli ktoś się nie dostosuje do nowego regulaminu, ich aplikacje zostaną usunięte z Google Play.
Źródło: Androidauthority
Android L będzie bezpieczniejszy: domyślnie włączone szyfrowanie
Goat Simulator juz wydany na Androida i iOSa!
Obserwuj @PawelKanski na Twitterze