Reklama

Artykuł

Facebook sprawdza czego użytkownicy … nie publikują?

Facebook sprawdza czego użytkownicy … nie publikują?
Paweł Kański

Paweł Kański

  • Zaktualizowany:

O tym, że Facebook gromadzi terabajty danych o swoich użytkownikach, chyba nikogo nie trzeba przekonywać. Chodzi o zdjęcia, wideo, nasze wpisy, a nawet ruchy kursora po stronie internetowej. Wszystkie te informacje są zbierane i analizowane na potrzeby portalu.

Jednak, jak się okazuje, pracownicy tej sieci społecznościowej sprawdzają też, dlaczego niektórych informacji NIE publikujemy. Chodzi o rzeczy, które wprowadzamy do okna statusu, ale tuż przed ich opublikowaniem kasujemy ich zawartość. Dlaczego Facebook chce wiedzieć, że je usuwamy i co nas do tego skłoniło?

Facebook

Wszystko dlatego, że jeżeli istnieją jakieś czynniki, które skłaniają nas do nie dzielenia się informacjami z innymi, warto je poznać. Przecież Facebook to miejsce, gdzie raczej chcemy się pochwalić wyjazdem wakacyjnym, jakimś “genialnym” pomysłem czy ulubionym zdjęciem kota. Z myślą o zrozumieniu tego zjawiska powstało specjalne narzędzie naukowe, za pomocą którego pracownicy Facebooka badali zachowanie użytkowników pod tym kątem.

Jeśli martwicie się o swoją prywatność i o to, że Facebook czyta Wasze nieopublikowane wiadomości, to trochę bezpodstawnie. Okazuje się, że badane jest to, jak się użytkownik zachowuje na stronie, a nie to, co dokładnie na niej wpisuje. Stąd możemy się dowiedzieć wielu ciekawych rzeczy. Oto kilka ciekawych wniosków, które wynikają z przeprowadzonego badania:

  • Użytkownicy częściej rezygnują z opublikowania jakiegoś postu jeśli ma być on przeznaczony dla większej grupy osób. Oznacza to, że staramy się nie publikować kontrowersyjnych rzeczy, które mogą się odbić szerokim echem wśród naszych znajomych.
  • Cofamy się też przed publikacją czegoś, jeśli wiemy, że może to zobaczyć nasz pracodawca.
  • Jesteśmy też bardziej skłonni do autocenzury, jeśli w grupie naszych znajomych przeważają mężczyźni.

Badania przeprowadzone zostało przez doktoranta Sauvika Das z Carnegie Mellon University, który odbywa staż w Facebooku oraz przez pracownika portalu – Adama Kramera.

Wynik badań można przeczytać tutaj (PDF).

Powiązane artykuły:

Źródło

http://artykuly.softonic.pl/dlaczego-facebooka-interesuja-nieopublikowane-statusy
Paweł Kański

Paweł Kański

Najnowsze od Paweł Kański

Editorial Guidelines