Twórcy gry Call of Duty: Advanced Warfare ze studia Sledgehammer Games przyznali w wywiadzie udzielonym dziennikowi The Guardian, że podczas jej tworzenia korzystali z pomocy specjalistów z Pentagonu.
Akcja tej produkcji będzie się działa w 2054 roku, ale jej twórcy starali się nadać jej jak największy realizm. Zasięgnęli więc rady u prawdziwych specjalistów z dziedziny doradztwa militarnego, futurologów, a nawet pracowników Departamentu Obrony Stanów Zjednoczonych. Mieli oni dostarczyć informacji twórcom gry na temat tego, jak wyglądać mogą konflikty w niedalekiej przyszłości.
Atlas, czyli grupa militarna, która jest jednym z bohaterów głównego wątku w Call of Duty: Advanced Warfare, wzorowano na prywatnej firmie militarnej Blackwater. W ostatnich latach brała ona czynny udział w wielu konfliktach zbrojnych m.in. w Iraku.
To ciekawe podejście do tematyki i cieszy, że studio Sledgehammer Games chce wprowadzić realizm gry na zupełnie nowy poziom. Miejmy nadzieję, że będzie to naprawdę widoczne w rozgrywce i zastosowanych w grze rozwiązaniach. Call of Duty: Advanced Warfare będzie miało premierę 4 listopada na PC, Playstation oraz Xboxa.
Źródło: The Guardian
Call of Duty: Advanced Warfare – nowe, świeże informacje dotyczące multiplayera
Gamescom: Call of Duty: Advanced Warfare – pierwszy trailer trybu multiplayer
Obserwuj @PawelKanski na Twitterze