Już wkrótce do popularnego portalu społecznościowego wprowadzone zostaną zmiany. Dzięki nim wszyscy powinniśmy widzieć mniej słabej jakości postów, których celem jest tylko zbieranie „lajków” lub wymuszenia kliknięcia w link. Niektóre z nich będą przez Facebooka karane mniejszą widocznością w porównaniu do innych. Celem takich zmian jest serwowanie użytkownikom treści o lepszej jakości.
Jednym z typów postów, których Facebook chce się pozbyć z naszych aktualności, są te, w których autor obiecuje nam niesamowite treści i w mało jasny sposób opisuje zawartość linku. Poniżej znajdziecie taki właśnie przykład:
Do tej pory Faceboook sprawdzał liczbę kliknięć w dany link. Im więcej dany post miał kliknięć, tym częściej pojawiał się różnym użytkownikom. Jednak w tym przypadku wysoka „klikalność” nie zawsze odpowiadała jakości treści. Teraz się to zmieni i o wartości danego postu będą decydować nie kliknięcia, ale ilość współdzieleń i czasu spędzonego na stronie zawierającej daną treść.
Kolejna zmiana mniej dotyczy użytkowników, a bardziej różnego rodzaju profilów. Facebook będzie teraz promował te z nich, które w postach umieszczają linki do treści. Zazwyczaj zamiast nich możemy zobaczyć tylko duże zdjęcie, ale okazało się, że użytkownicy chętniej klikają w linki. Często dają nam one bowiem pewne pojecie o tym, co pod nim się znajduje.
Nie wiemy, kiedy dokładnie zmiany te zostaną wprowadzone do aktualności Facebooka. Na pewno jednak powinny one mieć odzwierciedlenie w jakości treści, jakie pokazuje nam nasz news feed.
Źródło: Facebook blog
Aplikacja Facebook na Androida być może będzie korzystała z wbudowanej przeglądarki
Facebook będzie oznaczał posty satyryczne?
Obserwuj @PawelKanski na Twitterze