Google to firma, która najwięcej pieniędzy zarabia na swoich reklamach wyświetlanych w wynikach wyszukiwania. Nic dziwnego więc, że szukają wciąż nowych sposobów pokazywania reklam swoim użytkownikom. Całkowicie to rozumiem, problem jednak w tym, że wkrótce przestaną być z tym tak subtelni, jak dotychczas.
Serwis SearchEngineLand donosi o eksperymentach Google nad nową formą reklamy – umieszczaniem ogromnych banerów nad wynikami wyszukiwania. Mają się one pojawiać w przypadku wyszukiwań dotyczących dużych koncernów. Tak wyglądać to ma w praktyce:
Oczywiście, reklamy w wynikach wyszukiwania to nic nowego. Problem w tym, że tak duży baner może ograniczyć widoczność wyników, które są poniżej grafiki. Nie wiadomo też, czy przez to nie zmniejszy się ilość wyników na pierwszej stronie. To wątpliwe, ale osoby korzystające z mniejszych ekranów, np. w notebookach, lub smartfonach, mogą mieć nieco ograniczony dostęp do wszystkich rezultatów. Nie jest to na pewno wielka wada, ale na pewno wpłynie na “klikalność” wyników znajdujących się poniżej grafiki.
Powiązane artykuły: