Tak jak informowaliśmy Was w lutym, w Firefoksie wkrótce pojawią się reklamy. Wiceprezydent Firefox, Johnatan Nightingale, zapewnia jednak, że na pewno nie będą one zbyt widoczne i nie powinny przeszkadzać użytkownikom w korzystaniu z programu. Sponsorowane treści mają się pojawiać w nowo otwartych kartach, ale tylko w niektórych przypadkach.W jakich?
Reklamy mają się pojawiać w świeżo zainstalowanej przeglądarce, kiedy użytkownik otworzy nową kartę. Jeśli na co dzień używacie Firefoxa, to zazwyczaj znajdują się w niej skróty często odwiedzanych przez Was stron. W przypadku gdy zainstalowaliście na komputerze Firefoxa po raz pierwszy, zawartość nowej karty jest pusta. To właśnie tam pojawić się mają sponsorowane linki.
Według zapowiedzi szefów Firefoxa, reklamy będą więc mało widoczne. Wyświetlą się one nowym użytkownikom i będą widoczne przez krótki okres – do czasu aż przeglądarka “dorobi się” własnej historii przeglądania. W praktyce wystarczy na to jedna sesja i kilkanaście minut przeglądania internetu.
Johnathan Nightingale twierdzi, że system wyświetlania sponsorowanych treści będzie teraz testowany w niektórych wersjach przeglądarki. W propozycjach stron w nowo otwartej karcie pojawią się popularne serwisy i portale. Jeśli wyniki będą pozytywne, reklamy mogą zostać wprowadzone do Firefoxa na stałe. Na pewno jednak nie zostaną one tam umieszczone bez zgody i przychylności społeczności Firefox i jego użytkowników. Co ważne – obecni użytkownicy Firefoxa nie muszą się martwić, bo ich ta zmiana nie dotyczy.
Powiązane programy:
Źrodło: Mozilla Blog
Obserwuj @PawelKanski na Twitterze