Reklama

Artykuł

F1 2013: Coś więcej niż współczesne wyścigi

admin

admin

  • Zaktualizowany:

F1 2013, to kolejna odsłona oficjalnego symulatora wyścigów Formuły 1.  Same zawody mogłyby się wydawać nudne, w końcu kierowcy jeżdżą kilkadziesiąt okrążeń po jednym torze. Podobnie mogłoby być z serią gier, która wychodzi co roku, wraz z kolejnym sezonem wyścigów. F1 2013, to, jednak powiew świeżości. Producent dodał tryb Classic, oferujący dostęp do historycznych wyścigów i pojazdów. Podczas targów Gamescom mogliśmy przekonać się o tym jak świetna jest nowa edycja gry.

Wprowadzenie do F1 2013 historycznych wyścigów, zawodników i pojazdów z lat 80-tych i 90-tych ubiegłego wieku, to miłe urozmaicenie. Ponadto w grze mamy oczywiście aktualne rozgrywki z świetnie odzwierciedlonymi torami, samochodami i samymi kierowcami. Gra w pełni oddaje klimat Formuły 1.

F1 2013: Coś więcej niż współczesne wyścigi

F1 2013. Bild: Codemasters

Sam wybierz, klasyka czy współczesność

Nowy tryb Classic oferujący historyczne wyścigi dedykowany jest zaawansowanym graczom. Podczas testów zdecydowałem się zasiąść za kierownicą bolidu F1 z sezonu 1988, szybko okazało się, że to był błąd. Tym starym samochodem jeździ się zupełnie inaczej. Już na pierwszym zakręcie wypadłem z toru. Aby móc ścigać się z legendami motoryzacji, należy mieć odpowiednie umiejętności. To świetnie, że twórcy gry postawili na naprawdę realistyczne odzwierciedlenie kontroli pojazdów.

Zupełne inne odczucia co do jazdy mamy, gdy usiądziemy za kierownicą współczesnego bolidu Ferrari. Prowadzenie tego wirtualnego samochodu okazało się przyjemnością. Pojazd poruszał się na zakrętach z niebywałą gracją, tak jakby pędził po szynach, a nie krętym torze.

F1 2013 Ferrari. Bild: Codemasters

Nowości w F1 2013

Przede wszystkim nowością jest wspomniany tryb Classic. W, którym do wyboru mamy takie pojazdy jak Ferrari  F1-87/88C, Williams FW 07B z 1980, Team Lotus 98T z1986, Williams FW12 z 1988 oraz Team Lotus 100T również z 1988 roku. W trybie tym dostępne są tory Imola i Estorii. Oczywiście, dopasowane są one do tamtych czasów.

Obok legendarnych pojazdów mamy też, legendarnych kierowców, takich jak: Michael Schumacher, Gerhard Berger, Alain Prost, Mario Andretti, Mika Hakkinen, Nigel Mansell i Damon Hill. Dodatkowym atutem trybu Classic jest możliwość odtworzenia najbardziej znanych wyścigów z lat ubiegłych. Wyścig rozpoczyna się zgodnie z historycznym scenariuszem, a my musimy udowodnić lub zmienić bieg historii.

F1 2013. Bild: Codemasters

Twórcy gry zapowiadają także zmiany w mechanizmach sztucznej inteligencji. Teraz zawodnicy sterowani przez komputer mają zachowywać się znacznie bardziej naturalnie. Dla przykładu, będą wyprzedzać w sposób bardziej agresywny. Dla fanów długich wyścigów, którzy chcą rozgrywać pełne Grand Prix, dostępna będzie funkcja pamięci.

Ważnym elementem jest także zmodyfikowany system kar. Teraz kierowcy mają być bardzo dokładnie karani za wszelkie swoje przewinienia na torze. Niestety, testując wersje beta, napotkaliśmy na błędy. W momencie, gdy na torze była żółta flaga, wyprzedził nas jeden z kierowców, nie został on, jednak, za to ukarany. Producenci F1 2013 mają jeszcze trochę czasu na dopracowanie gry.

Fantastyczna grafika

Graficy zadbali o wszelkie detale F1 2013. W grze dopracowano każdy szczegół, począwszy od inżynierów w alei serwisowej, przez padający deszcz, po rozbryzgiwanie szampana w czasie zwycięskiej fety. Fani formuły 1 powinni być zachwyceni.F1 2013 Boxengasse. Bild: Codemasters

F1 2013 – dobra robota Codemasters

F1 2013, to gra zarówno dla młodych, jak i starych fanów wyścigów. To także tytuł, który oferuje więcej niż sugeruje nazwa. Tryb Classic, to powiew świeżości, który gwarantuje znakomitą rozrywkę. W dodatku sugeruje kolejne ciekawe elementy w postaci dodatków.

Wierzę, że wersja finalna F1 2013 będzie dopracowana w każdym szczególe, a gra zarówno w sezonie 2013, jak i trybie klasycznym będzie sprawiać olbrzymią frajdę. To świetnie, móc wcielić się w swoich motoryzacyjnych idoli.

Gra F1 2013 trafi na sklepowe półki 4 października 2013. Będzie dostępna na PC, PlayStation 3 oraz Xbox 360.

Autorem artykułu jest Jan-Hendrik Fleischer.

admin

admin

Najnowsze od admin

Editorial Guidelines