Reklama

Artykuł

Wywiad z Sebastiánem Enrique: W FIFA 15 stawiamy na rozgrywkę, sterowanie i responsywność

Wywiad z Sebastiánem Enrique: W FIFA 15 stawiamy na rozgrywkę, sterowanie i responsywność
raul

raul

  • Zaktualizowany:

Sebastián Enrique jest głównym producentem FIFA 15, szefem szefów, który trzyma w ryzach cały projekt. To entuzjastyczny i uśmiechnięty facet, z którym szybko nawiązuję nić sympatii. Być może to kwestia pasji, z jaką opowiada o swojej nowej grze. Szybko odnoszę wrażenie, że football płynie w jego żyłach, i że Sebastián stara się wyrazić te emocje w FIFA 15.

W swojej trwającej niemal godzinę prezentacji dla prasy, Sebastián opowiadał o meczach, które widział niemal w każdym zakątku Ziemi, i z jak różnym zachowaniem kibiców spotkał się, w zależności od specyfiki kraju, z którego pochodzili. Praca Sebastiána umożliwia mu oglądanie meczy piłki nożnej dosłownie na całym świecie, czego z pewnością mogą mu pozazdrościć wszyscy fani tej wspaniałej gry.

Jednak Sebastián Enrique dźwiga na swych barkach również wielką odpowiedzialność: musi stworzyć najlepszą na świecie symulację footballu. Szczerze mówiąc, nie chciałbym być na jego miejscu. Oto krótki wywiad, jaki udało mi się z nim przeprowadzić:

Witaj, Sebastián.

Dzień dobry, witam.

Czy mógłbyś na początek opowiedzieć, jaka jest Twoja rola w FIFA 15?

Jestem głównym producentem gry FIFA 15. Oznacza to, że jestem w całości za nią odpowiedzialny. Jeśli coś pójdzie nie tak, będzie to moja wina, jeśli wszystko się uda, podziękowania trafią do całego zespołu [śmiech]. Oprócz pracy z dyrektorami kreatywnymi i projektantami, jestem również odpowiedzialny za cały projekt i kierowanie zespołem.

To, co zaprezentowałeś dzisiaj, to w zasadzie zmiany strukturalne w samej grze, grafice i sterowaniu. Każdego roku FIFA jest coraz bardziej ulepszana, i wkrótce gra osiągnie punkt, w którym dalsze poprawki staną się niemożliwe. Jak długo takie tempo ulepszania gry jest w stanie się utrzymać?

Jesteśmy o to pytani co roku. „Zrobiliście to czy tamto, co będzie następne?” Ale zapewniam, że mamy bogatą listę rzeczy, które chcemy zmienić lub które pragnęlibyśmy wypróbować. Jednocześnie wsłuchujemy się w sugestie społeczności graczy, odnośnie tego, co chcieliby zobaczyć w grze. Za każdym razem, kiedy oglądamy mecz piłkarski widzimy rzeczy, których nie mamy i które chcielibyśmy wprowadzić do gry.

FIFA 15Na początku każdego roku zestawiamy trzy ważne aspekty, które składają się pakiet, jaki musimy w danym roku zbudować. Ale potem orientujemy się, że te pomysły mogłyby stworzyć dosłownie czy lub cztery kolejne odsłony FIFA. W końcu musimy więc zredukować nasze idee i jednocześnie wyselekcjonować wystarczającą ilość innowacji, które zapewnią grze znaczący postęp w stosunku do poprzedniego roku: aby gra była bardziej grywalna, miała większą głębię, lepszą grafikę i prezentację…

Pewnego dnia oczywiście skończą nam się pomysły, ale na chwilę obecną mamy ich jeszcze całe mnóstwo.

To już druga FIFA z nowej generacji. Czym się w tym czasie zajmowaliście?

W pierwszym roku od wydania konsoli dzieje się mnóstwo rzeczy: trzeba przede wszystkim sprawić, aby gra dobrze działała i nie okazała się dla graczy rozczarowaniem. Nieustanie musisz wprowadzać jakieś ulepszenia, bo na przykład okazuje się, że oprogramowanie nie działa na finalnym sprzęcie… musisz je modyfikować i dostosowywać do bieżących zmian. Oprócz tego budujesz też bazę dla przyszłych narzędzi. Bardzo ciężko jest zrobić dokładnie to, co się chce i jak się to chce.

W drugim roku, w tym przypadku FIFA 15, mamy już znacznie większą wiedzę na temat architektury oraz stworzoną bazę potrzebnych narzędzi. Na przykład, w zeszłym roku przepisaliśmy na nowo cały system prezentacji, więc w tym roku możemy skupić się na nadaniu grze większej głębi. Podsumowując, w rok po wydaniu konsoli możesz nareszcie zacząć robić to wszystko, na co pozwala dodatkowa moc obliczeniowa. I to właśnie zrobiliśmy.

Spośród wszystkiego co dzisiaj powiedziałeś, co uznałbyś za
najistotniejsze? Co odróżnia FIFA 15 od jej wcześniejszych odsłon?

Nie ma jednej konkretnej rzeczy, o której mógłbyś powiedzieć, że “całkowicie zmieniła grę”. Myślę, że ma na to wpływ kombinacja wszystkich naszych działań, na które składa się, na przykład udoskonalanie rozgrywki, grafiki czy sztucznej inteligencji, nadawanie grze bardziej emocjonalnego charakteru poprzez wzbogacanie komentarzy czy widoków z kamer… Moim zdaniem to właśnie kombinacja tych wszystkich detali składa się na świetny mecz piłkarski.

FIFA 15 A czy jest coś, co napawa Cię szczególną dumą?

Właściwie, to jest coś, co szczególnie mnie cieszy. Takie prawdziwe „wow”! Jednak jeszcze tego nie ogłosiliśmy. Jeśli chcesz, możemy wrócić do tego tematu w sierpniu.

Ooooch! Nie możemy rozmawiać o tylu rzeczach! Nie widzieliśmy jeszcze
żadnych trybów gry ani lig… możesz powiedzieć coś więcej?

Ha, ha, ha… nie, przykro mi. Podczas pierwszej trasy, na której prezentujemy nową odsłonę FIFA, omawiamy jedynie rozgrywkę, nic więcej. W tym roku przedstawiamy również nowości w grafice, a także postęp w aspekcie emocjonalnym (który jest niezwykle ważny). Jestem szczególnie zadowolony z grafiki, ponieważ mocno ulepszyliśmy system fizyki, dzięki czemu ruch piłki, powiewanie flagi czy poruszenie bramki, gdy uderzy w nią piłka, wyglądają naprawdę dobrze.

Tak, widziałem! Nie tylko jest więcej animacji drobnych ruchów graczy, ale i płynność gry znacznie wzrosła…

W istocie. Kładziemy na to szczególny nacisk. W tym roku skupiliśmy się na grywalności, sterowaniu i responsywności. Stworzyliśmy wiele nowych animacji „kontaktowych”, które są dokładnie tym, na co wskazuje ich nazwa. Na przykład gracz znoszony z boiska może dotknąć piłki, mamy większą elastyczność i dokładność podczas ruchu i podczas skrętów. Stworzyliśmy krótsze i szybsze podania, animacje z piłką i bez niej, animacje skrętów… Wszystkie one mają uczynić grę jeszcze bardziej grywalną. Są bardziej czułe i gracz ma lepszą kontrolę nad grą.

Czy na PS4 albo Xbox One przewidziane są specjalne opcje?

Będą różnice, tak jak w poprzednim roku, kiedy na platformie Microsoftu mieliśmy Xbox Legends dla trybu Ultimate Team. Pojawią się drobne rozbieżności między wszystkimi trzema platformami (Xbox One, PS4, PC), ale będą one minimalne. Powiemy o nich w przyszłości. Jest wiele rzeczy, które nie zostały jeszcze zapowiedziane.

FIFA 15Ostatnie pytanie, czy możesz mi coś powiedzieć na temat nowości w Ultimate Team?

Tak, jest to najważniejszy tryb w grze i można się spodziewać, że będzie w nim więcej kart. Niestety, oprócz tego nie mogę nic więcej powiedzieć. W przyszłości…

Ha, ha, ha… Dobrze, dobrze. Dziękujemy bardzo za rozmowę.

Cała przyjemność po mojej stronie.

Chcesz się dowiedzieć więcej o FIFA 15? Nie przegap naszego specjalnego
zwiastuna!

Zobacz także:

raul

raul

Najnowsze od raul

Editorial Guidelines