W październiku informowaliśmy Was o plotkach, według których w YouTube planują stworzenie serwisu do słuchania muzyki. Miałby to być bezpośredni konkurent dla Spotify. Serwis miał pojawić się w sieci najpóźniej w styczniu. Informacje takie podał magazyn Billboard, ale w ostatni piątek jego dziennikarze zaktualizowali tę historię. Według nowych informacji serwis muzyczny od YouTube trafi do sieci dopiero w drugiej połowie roku.
Prace nad nim przedłużają się, bo usługa ma być niezwykle dopracowana i wyróżniać się jakością. To nowe podejście w Google, gdzie zwyczajem jest wydawanie produktów w fazie beta, czy otwieranie wczesnego dostępu do ich nowych wersji. Wystarczy przypomnieć, że poczta Gmail “nosiła” znaczek “beta” przez pierwszych 5 lat działania…
Według źródła, w nowym serwisie YouTube dostępne będą dwie wersje abonamentu. Jedna kosztować ma 10 dolarów miesięcznie, druga będzie o połowę tańsza, ale zawierać ma reklamy. Nie wiemy czy i kiedy usługa pojawiłaby się w Europie.
Billboard przytoczył też wyniki ciekawych badań. Według nich YouTube już teraz jest najlepszym źródłem odkrywania nowej muzyki dla słuchaczy w wieku 12-24 lat. Korzysta z niego aż 83% osób w tym przedziale wiekowym. Spotify, który byłby największą konkurencją nowego serwisu, jest punktem odniesienia dla 26% młodych fanów muzyki.
Zobacz także:
- Nowy serwis z muzyką z YouTube w stylu Spotify – co Wy na to?
- Gmail eksperymentuje z nowymi funkcjami aplikacji
- Android: KitKat niespodziewanie przyspiesza, ale to wciąż za mało
Źródło: 9to5google, Billboard