Już wkrótce Google będzie umieszczał swoje reklamy bezpośrednio w naszej skrzynce pocztowej. Jeden z użytkowników Gmail, Anonio Gulli, dostał na pocztę ciekawą ofertę. Była ona otagowana jako reklama, a towarzyszył jej mniej więcej taki opis: Ta reklama została przygotowana w oparciu o informacje z Twojego konta Google. Wygląda więc na to, że Google będzie wysyłał nam teraz reklamy, od których chcieliśmy uciec zakładając konto na Gmail…
Nowe reklamy od Google trafią tylko do tych użytkowników, którzy korzystają z nowego interfejsu Gmail. Według zapewnień korporacji z Mountain View, będą one dostosowane do naszych zainteresowań. Każda z nich będzie pojawiała się wśród przychodzącej poczty, ale będzie można ją zamknąć “krzyżykiem” tak jak zamyka się okna w przeglądarce. Dzięki temu stosunkowo łatwo będzie się ich pozbędziemy. Można mieć też nadzieję, że system targetowania będzie działał dobrze i reklamy naprawdę będą mogły nas zainteresować.
Wstawianie reklam do naszej poczty e-mail może oznaczać tylko jedno: Google szuka nowych dróg dystrybucji reklam. Ponieważ wkrótce nowy interfejs zostanie wprowadzony dla wszystkich użytkowników, pojawienie się reklam w zakładce Oferty jest tylko kwestią czasu.
Powiązane aplikacje:
Powiązane artykuły: