Reklama

Tips & Tricks

Jak zatrzymać autoodtwarzanie filmów w aplikacji Facebooka?

Jak zatrzymać autoodtwarzanie filmów w aplikacji Facebooka?
Daniel Barranger

Daniel Barranger

  • Zaktualizowany:

Wśród ostatnich zmian, Facebook wprowadził automatyczne odtwarzanie filmów. W tym artykule wyjaśnimy, jak zablokować tę funkcję, gdy korzystamy z mobilnego Internetu.

Już w lipcu pojawiły się plotki, że Facebook testuje wprowadzenie reklam wideo. Ta nowinka miała być wprowadzona równolegle z pojawieniem się autoodtwarzania filmów. I rzeczywiście, już po kilku tygodniach, Facebook wprowadził automatyczne odtwarzanie w swej aplikacji mobilnej.

Brak konieczności wciskania Play może być dość wygodne, ale dla wielu użytkowników, automatyczne odtwarzanie filmów jest kłopotliwe, w szczególności, gdy zużywa to ich cenne pakiety internetu mobilnego.

Na szczęście istnieje sposób, aby zatrzymać automatyczne odtwarzanie, zarówno na Android, jak iOS.

Zablokuj autoodtwarzanie na Androidzie z mobilnym internetem.

1. Aby zatrzymać automatyczne odtwarzanie filmów na osi czasu Facebooka na Android, otwórz aplikację i kliknij na ikonę trzech linii w lewym górnym rogu.

2. We właśnie otwartym menu bocznym przewiń w dół do Ustawień aplikacji i kliknij tę opcję.

3. Aby wyłączyć odtwarzanie filmów, upewnij się, że zaznaczona jest opcja Auto-play videos on WiFi only, a poniżej napisane jest On. Odpowiednie pole musi być także zaznaczone ptaszkiem.

Zablokuj autoodtwarzanie na iPhone i iPad z z mobilnym Internetem

1. Na ekranie głównym urządzenia przejdź do menu Ustawienia, a następnie przewiń w dół, aż zobaczysz Facebook.

2. Na środku, poniżej ikony Facebooka, kliknij ponownie Ustawienia.

3. W sekcji Film, znajduje się opcja autoodtwarzania filmów (Automatyczne odtwarzanie…). Upewnij się, że przełącznik jest przesunięty w prawo, a jego tło jest zielone, jak na obrazku poniżej.

Facebook oświadczył, że w przyszłości nawet reklamy wideo będą odtwarzane automatycznie. Niedługo zobaczymy, czy ta funkcja zostanie wprowadzona oraz jak na nią zareagują użytkownicy.

Czy autoodwarzanie reklam wideo byłoby powodem do zrezygnowania z Facebooka na zawsze?

Daniel Barranger

Daniel Barranger

Najnowsze od Daniel Barranger

Editorial Guidelines