Google Trendy to narzędzie, które pozwala odpowiedzieć na pytania dotyczące trendów we współczesnym (chociaż nie tylko!) internecie. Przydaje się wydawcom internetowym, ale także zwykły użytkownik może mieć z nim niezłą zabawę. Szczególnie teraz, gdy Google udostępniło dwa nowe segmenty usługi.
Pierwszy z nich, Top Charts pozwala zobaczyć jakie wyszukiwania są najpopularniejsze w danych kategoriach. Można więc sprawdzić jakie aktorki były popularne w 2004 roku, albo jakie zwierze “dominowało” wtedy w internecie:
Dane zawierają na razie tylko treści ze Stanów Zjednoczonych i obejmują lata od 2004 aż do teraz. Można je przeglądać także miesiąc po miesiącu. Spodziewam się, że wkrótce zakres wyników zostanie powiększony.
Drugą ciekawą i nową opcją w Google Trendy są wyniki graficzne, które przedstawiają najpopularniejsze wyszukiwania w czasie rzeczywistym. Może to mało praktyczne, ale warto na chwilkę zerknąć okiem. To co widzimy to kafelki w stylu Windows Phone (lub Windows 8) z najciekawszymi wyszukiwaniami w internecie.
Nawet jeśli nie macie żadnego specjalnego powodu by tam zajrzeć, teraz można to zrobić z czystej ciekawości. Nowe Google Trendy wygląda naprawdę fajnie!