Google Play to wspaniały sklep z aplikacjami i grami na urządzenia z Androidem. Czar pryska, gdy nagle coś się psuje. Wielu użytkowników doświadcza tego, kiedy na ekranie Androida widzi okienko z informacją “Podczas pobierania informacji z serwera wystąpił błąd RPC:S-5:AEC-0“. Co wtedy robić? Jak to naprawić? Jest na ten błąd systemu jedna prosta i skuteczna metoda – trzeba usunąć nasze konto Google z telefonu lub tabletu i dodać je ponownie. Oto nasz poradnik krok po kroku jak to zrobić.
1. Wejdź w ustawienia swojego konta Google
Wejdź w Ustawienia, przewijaj w dół, aż znajdziesz niebieską ikonkę G i napis Google – kliknij w nią. Teraz wybierz konto Google, które chcesz usunąć. W naszym telefonie testowym mieliśmy dodane 3 konta, ale zwykle jest tylko jedno. Kliknij je.
2. Usuń swoje konto Google
Kliknij w prawym górnym rogu w ikonkę z trzema kropkami. Pojawi się menu, z którego wybierz Usuń konto. Następnie potwierdź chęć usunięcia konta.
3. Dodaj konto Google ponownie
Wejdź do Google Play i kliknij Dodaj konto Google, które właśnie zostało usunięte z telefonu lub tabletu. Pamiętaj, że nie zostało usunięte zupełnie, więc w tym przypadku wybieramy Istniejące.
Następnie postępuj wedle instrukcji na ekranie. Jeśli się gdzieś zgubisz, to przeczytaj nasz szczegółowy poradnik krok po kroku Jak zarejestrować nowe konto w Sklepie Google Play.
Jeśli zapomnisz hasła do swojego konta, sprawdź Jak odzyskać hasło w Google Play.
Teraz błąd RPC:S-5:AEC-0 nie powinien się już pojawiać. Wejdź do Google Play i pobierz nowe aplikacje i gry, aby się o tym przekonać.
Poradnik Google Play: