Reklama

Artykuł

Facebook Home pobrany 500 tysięcy razy. Sukces czy porażka?

Kamil Mizera

Kamil Mizera

  • Zaktualizowany:

Facebook Home Facebook Home to nowy projekt firmy Marka Zuckerberga dla posiadaczy urządzeń mobilnych z Androidem na pokładzie. Launcher ten zmienia sposób wyświetlania Facebooka i korzystania z telefonu w myśl hasła „ludzie, nie aplikacje”. Facebook Home został wydany 12 kwietnia tego roku, i jak do tej pory osiągnął poziom 500 tysięcy pobrań. Dużo to, czy mało?

Facebook Home został pobrany prawie pół miliona razy w ciągu ostatnich 9 dni. Na pierwszy rzut oka wydaje się to dużą liczbą i sporym sukcesem launchera od Zuckerberga. Liczba ta jednak nieco traci na wyrazistości, jeżeli przypomnimy sobie, że Instagram dla Android został pobrany milion razy w ciągu tylko pierwszej dobry od pojawienia się w Google Play.

Oczywiście, nie od razu Rzym zbudowano. Nie można zapomnieć, że Instagram był już znaną i popularną aplikacją, nim trafił na Android. Poza tym, choć Facebook Home miał premierę 12 kwietnia, to początkowo dostępny był tylko na terenie Stanów Zjednoczonych. Co więcej, do dziś oficjalnie wspiera tylko kilka wybranych model telefonów, czyli: HTC One, HTC One X, Galaxy S3, S4 Galaxy i Galaxy Note II. Urządzenia te, co należy podkreślić, wcale nie należą do najtańszych. Pozostali posiadacze urządzeń z Androidem na pokładzie, jeżeli chcą mieć w tej chwili Facebook Home, muszą sobie radzić inaczej.

Nie zmienia to jednak faktu, że 500 tysięcy pobrań to niewiele, zwłaszcza, jeżeli uświadomimy sobie, że Facebook ma ponad miliard użytkowników, a z aplikacji mobilnych do obsługi tego serwisu korzystają setki milionów internautów. Poza tym, Facebook Home nie cieszy się na razie pozytywnym odzewem użytkowników w Google Play. Średnia ocena to zaledwie 2,2.

Nie jest to zbyt dobry początek dla Facebook Home. Czy Facebook spodziewał się takiego przyjęcia launchera? Wątpię, choć na razie jeszcze chyba nie pora spisywać Facebook Home na straty. Facebook to potężna firma i bez wątpienia będzie wprowadzać zmiany do swojego produktu, bazując również na negatywnych komentarzach samych użytkowników. Jedno jest pewne, przed Facebook Home jeszcze daleka droga, nim będzie można odtrąbić sukces.

Powiązane artykuły:

Źródło: The Verge

Kamil Mizera

Kamil Mizera

Najnowsze od Kamil Mizera

Editorial Guidelines